Konstanz, Paradies der Fahrräder

Nadpis je hříčka se slovy, protože dům, ve kterém bydlím, se nachází ve čtvrti Paradies. 

Kostnice je malé město s přibližně 85 tisíci obyvatel, k tomu v akademickém roce přibývá 16 tis. studentů ze dvou univerzit. Takže asi něco jako v ČR Olomouc. Působí to tu hodně venkovsky. Fotky z okolí řeky jsou hned vedle centra města. Oproti pražským náplavkám jsou ty místní dvakrát širší, třikrát zelenější a nesrovnatelně čistší. (Plus tady člověk potká pouze místní a studenty, turistů minimum - alespoň nyní*.) Když tady člověk jde, má pocit, že prochází někde na venkově podél řeky, ne na promenádě uprostřed města. 

Technická poznámka: Tyto fotky jsem fotil s téměř novým mobilem, který měl v kameře zapnutý vodoznak, a ten při zobrazení v mobilu není vidět, až při nahrání do počítače. Za ten překážející reklamní text se omlouvám, nejsem ambasadorem UleFone. (Dost teda pochybuji o tom, že by značka jako UleFone měla ambasadory.) 










Všichni všude v jakékoliv situaci tady jezdí na kole. Dost mě v posledních pár slunečných dnech mrzí, že to, které na našem bytě zbylo po některém z předchozích obyvatel, jsem si ještě stále neopravil, snad o tomto víkendu. Cyklisti jsou tady i pošťáci, rozvážkové služby, dokonce i maminky s miminky. 



Cyklokočárek se mi bohužel nepodařilo vyfotit, ale nákladní kola ano, tak si místo toho nákladového prostoru představte jenom kočárek, do kterého se položí miminko, a to i úplně maličké, ne jen jak v Česku sedátka. 



Doslova u každé kancelářské budovy nebo školy jsou obrovská cykloparkoviště, na kterých v pracovních hodinách stojí bez nadsázky stovky kol. Stejně tak na mnoha místech jsou stojany sdílených kol s možností zapůjčení. Cyklistice je taky ve všech ohledech přizpůsobena infrastruktura města. Cyklostezky jsou takřka všude. 





Most na fotkách je široký jako běžná silnice, ale je to pouze lávka pro kola, a těch tam je v ranní nebo odpolední špičce tolik, jako na běžném mostě aut. Před ním je taky unikátnost, kterou jsem v životě neviděl: kruhový objezd pro cyklisty. Fascinuje mě, ačkoliv racionálně vzato to není žádná velká věda. 








*Celý text byl sepsán v březnu nebo dubnu, tedy na jaře, kdyse ještě střídaly slunečné a sychravé, teplé a mrazivé dny, a kdy v Kostnici nebyl skoro žádný turista. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jaktože okno z našeho bytu vede dovnitř a ne ven, a proč mám doma koi kapry

Jak jsem běhal deset minut po Kauflandu a nemohl najít kondomy

Výlet do Alp s Erasmáky (spoiler: všichni jsme to přežili ve zdraví, nepočítám-li psychická traumata)